Egy magyar doorslammer drag |
1969 Chevy Nova SS Dragster |
2009, napjainkban a helyzet |
Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :)))) |
Szép remények hova lesztek... 2008 ősszel még beszereztünk egy tail deck-es teljesen új blokkot, hogy építünk bele egy 512-es strokert, komoly hengerfejekkel, stb. Mire kialakult az alkatrészlista a Dollár kezdett 230 fölé menni, a szponzoroknak meg se híre, se hamva. Új csapágyak, gyűrűk, vezértengely, szeleprugók. Vettünk egy komoly vákuumpumpát is (Moroso 5V). Tehát kapott egy nagyszervizt a motor, pár apró módosítással, így számításunk szerint 50-60 lóerőt találunk még, valamint kicsit emelhetünk a shoton is.
|
Lassan közeledett az első verseny, már minden alkatrész, gépmunka kész, de egy fatális hibának köszönhetően a motor működésképtelen. Több havi remény szállt el, végre sikerült egy támogatót megnyerni, akinek az első versenyen akartam bemutatni az autót, ez bedőlt. A hiba kijavítása után kezdhettük a bejáratást, beállításokat. Kétnapos hétvégén már stabil lett a technika, jöttek a magas kilences idők. Következő Kunmadarasi versenyen az autó már megfutotta a 9,60-t, de újra problémák jelentkeztek a motorban, és minden erőfeszítésem ellenére a várva várt kétnapos USA autós gyorsulási versenyünkön a második kényelmes tesztfutamnál elment az olajnyomás, a csapágyak feladták a harcot. A kudarc nem volt kicsi, nem sokon múlt, hogy feladjam az örökös küzdelmet a végeláthatatlan technikai problémák miatt. Pár nap gondolkodás után beláttam, túl sokba van ez ahhoz, hogy feladjam, de ezen az úton kár tovább menni, mindig ugyanoda térek vissza. Megkerestem a Tuboly tesókat, tudják-e vállalni, hogy a következő versenyre életre keltik a motort? Bevállalták, azzal a feltétellel, hogy minden általuk feltárt problémát kijavíthatnak. Kéthetes aprólékos munka következett, amire jellemző, hogy az új olajpumpán fél napot dolgoztak, mire bekerült a helyére. Pár módosítást elkövettek a blokkon és a karbiban is. Tubolytechnek tanulni kellett az autót, sokat kérdeztek, éreztem, hogy tisztelik az autót. Igaz, kissé eltúlzottnak tűnt a kitűzött cél, az én fejemben magasabb számok jártak. Járatgattuk, minden jónak tűnt, indulhattunk Lacházára. |
Augusztus 1, Kiskunlacháza, valami megfordult. Szikrázó napsütés, és kezelt pálya várt bennünk. Mentem párat szívóba, állítgattunk a keveréken, majd elkezdtük nitrózgatni. Már a második futamnál megfutotta az autó az eddigi legjobbját, 9,45-öt. Nem kicsi volt az öröm, alig hittem a timeslipnek, de a következő menet is 9,47-re sikerült. Eldöntöttem, a következő futamnál a rajtból azonnal nitrózok. Lett is 1,4-es 60 láb, és 9,30. Még soha nem futott magyar autó ennyit—csőrösöket leszámítva. Egy jó napot zártunk, megmaradt a motor, meglett a legjobb eddigi idő. Jött pár meghívásos rendezvény, amiken szintén jól szerepelt a Nova, betonon két személlyel is nyomtunk 9,5-öt. Közben előjöttek további problémák a váltóval, amit pár nap alatt, expressz gyorsasággal orvosoltak a Tubolytechnél, minden versenyt be tudtunk fejezni. Közben már az eddig űridőnek tűnő kilenc alja kezdett realitás lenni nekem is, lőtávon belül kerültünk. Újabb Lacházi rekordunk 9,28. A nitro még mindig nem az igazi, alig-alig javulgat a teljesítmény. |
Szeptember vége, utolsó lacházi verseny. Pár futam után kiderült, a nitro még mindig nem működik rendesen, hiába a szelepcsere. Félnapos szerelgetés után jött az ötlet, próbáljunk ki egy harmadikat. Peti Caprice-e feladta a harcot, így kölcsönkaptam a NOS szelepet. Pár perc, és már vette is a lapot! Gumimelegítés, majd egy brutális rajt nitróval, kétkeréken. Az alváz akkorát csavarodott, hogy elment a padlógáz, és 2-3 szor lekapcsolt a nitro, ennek ellenére az eredmény nem maradt el, 9,006s. Csodálatos érzés volt visszajövet látni a sok integető, ujjongó nézőt. Jöttek a gratulációk, nagyon jól esett! Ezért érdemes csinálni. Próbáltuk feljebb tolni a nitrót, de aznapra már megmutatta az autó, mi rejlik benn, besokalltunk, elszegényedés,ledurrogás,gázelvétel lett a vége, de motornak nem lett gondja, bírta derekasan. Kigurultunk még SlovakiaRing VIP megnyitójára, megkóstolni a friss aszfaltot. Tudtuk, hogy valahol 200 ló nitrónál többet nem bír el a rajt, ezért gyorsan beszereltünk egy progresszív vezérlőt, és októberi hideg betonon még kipróbálhattuk Tökölön, mire is számíthatunk. Minden kerek volt, kezeletlen pálya, 1,4-es 60 láb, 9,1-es idő, 247 km/óra.
|