Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

2009, napjainkban a helyzet

Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :))))

www.chevyracing.hu 

Email: petiv8@bigfoot.com

Skype: petiv8

 

Szép remények hova lesztek...

2008 ősszel még beszereztünk egy tail deck-es teljesen új blokkot, hogy építünk bele egy 512-es strokert, komoly hengerfejekkel, stb. Mire kialakult az alkatrészlista a Dollár kezdett 230 fölé menni, a szponzoroknak meg se híre, se hamva.
Az „A” verzió maradt—ami egyébként is elkészült volna, de csak tartalékba. Szóval a jó öreg BBC blokk kapott egy hónolást, síkolást. Egy pár dugattyú és hajtókar is cserére szorult.

Új csapágyak, gyűrűk, vezértengely, szeleprugók. Vettünk egy komoly vákuumpumpát is (Moroso 5V). Tehát kapott egy nagyszervizt a motor, pár apró módosítással, így számításunk szerint 50-60 lóerőt találunk még, valamint kicsit emelhetünk a shoton is.
A teljes első futómű is átépítésre kerül, az eddigi trapéz lengőkaros verziót egy spéci drag gólyalábas váltja fel. Ez pár kiló elvesztését jelenti az orrból, ami ugye nem lényegtelen, valamint szükséges a 240 tempó felett.
Egy kisebb garzonlakás ára beleesik így is a felkészítésbe, de nem sajnálom, egy jó szezon elé nézünk, jó hangulatú versenyekkel !

 

Lassan közeledett az első verseny, már minden alkatrész, gépmunka kész, de egy fatális hibának köszönhetően a motor működésképtelen. Több havi remény szállt el, végre sikerült egy támogatót megnyerni, akinek az első versenyen akartam bemutatni az autót, ez bedőlt. A hiba kijavítása után kezdhettük a bejáratást, beállításokat. Kétnapos hétvégén már stabil lett a technika, jöttek a magas kilences idők.

Következő Kunmadarasi versenyen az  autó már megfutotta a 9,60-t, de újra problémák jelentkeztek a motorban, és minden erőfeszítésem ellenére a várva várt kétnapos USA autós gyorsulási versenyünkön a második kényelmes tesztfutamnál elment az olajnyomás, a csapágyak feladták a harcot. A kudarc nem volt kicsi, nem sokon múlt, hogy feladjam az örökös küzdelmet a végeláthatatlan technikai problémák miatt. Pár nap gondolkodás után beláttam, túl sokba van ez ahhoz, hogy feladjam, de ezen az úton kár tovább menni, mindig ugyanoda térek vissza. Megkerestem a Tuboly tesókat, tudják-e vállalni, hogy a következő versenyre életre keltik a motort? Bevállalták, azzal a feltétellel, hogy minden általuk feltárt problémát kijavíthatnak. Kéthetes aprólékos munka következett, amire jellemző, hogy az új olajpumpán fél napot dolgoztak, mire bekerült a helyére. Pár módosítást elkövettek a blokkon és a karbiban is. Tubolytechnek tanulni kellett az autót, sokat kérdeztek, éreztem, hogy tisztelik az autót. Igaz, kissé eltúlzottnak tűnt a kitűzött cél, az én fejemben magasabb számok jártak. Járatgattuk, minden jónak tűnt, indulhattunk Lacházára.

friss motorralV8 cars kupa kényszerpihenő

Augusztus 1, Kiskunlacháza, valami megfordult. Szikrázó napsütés, és kezelt pálya várt bennünk. Mentem párat szívóba, állítgattunk a keveréken, majd elkezdtük nitrózgatni. Már a második futamnál megfutotta az autó az eddigi legjobbját, 9,45-öt. Nem kicsi volt az öröm, alig hittem a timeslipnek, de a következő menet is 9,47-re sikerült. Eldöntöttem, a következő futamnál a rajtból azonnal nitrózok. Lett is 1,4-es 60 láb, és 9,30. Még soha nem futott magyar autó ennyit—csőrösöket leszámítva. Egy jó napot zártunk, megmaradt a motor, meglett a legjobb eddigi idő.

Jött pár meghívásos rendezvény, amiken szintén jól szerepelt a Nova, betonon két személlyel is nyomtunk 9,5-öt. Közben előjöttek további problémák a váltóval, amit pár nap alatt, expressz gyorsasággal orvosoltak a Tubolytechnél, minden versenyt be tudtunk fejezni.

Közben már az eddig űridőnek tűnő kilenc alja kezdett realitás lenni nekem is, lőtávon belül kerültünk.

Újabb Lacházi rekordunk 9,28.

A nitro még mindig nem az igazi, alig-alig javulgat a teljesítmény.

Szlovákia, két személlyel 9,5Kétkerék és 9,0!

Szeptember vége, utolsó lacházi verseny.

Pár futam után kiderült, a nitro még mindig nem működik rendesen, hiába a szelepcsere. Félnapos szerelgetés után jött az ötlet, próbáljunk ki egy harmadikat. Peti Caprice-e feladta a harcot, így kölcsönkaptam a NOS szelepet. Pár perc, és már vette is a lapot!

Gumimelegítés, majd egy brutális rajt nitróval, kétkeréken. Az alváz akkorát csavarodott, hogy elment a padlógáz, és 2-3 szor lekapcsolt a nitro, ennek ellenére az eredmény nem maradt el, 9,006s. Csodálatos érzés volt visszajövet látni a sok integető, ujjongó nézőt. Jöttek a gratulációk, nagyon jól esett! Ezért érdemes csinálni.

Próbáltuk feljebb tolni a nitrót, de aznapra már megmutatta az autó, mi rejlik benn, besokalltunk, elszegényedés,ledurrogás,gázelvétel lett a vége, de motornak nem lett gondja, bírta derekasan.

Kigurultunk még SlovakiaRing VIP megnyitójára, megkóstolni a friss aszfaltot.

Tudtuk, hogy valahol 200 ló nitrónál többet nem bír el a rajt, ezért gyorsan beszereltünk egy progresszív vezérlőt, és októberi hideg betonon még kipróbálhattuk Tökölön, mire is számíthatunk.

Minden kerek volt, kezeletlen pálya, 1,4-es 60 láb, 9,1-es idő, 247 km/óra.