Egy magyar doorslammer drag |
1969 Chevy Nova SS Dragster |
2008, újra éled csipkerózsika |
Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :)))) |
Mint bárkinek, nekem is vannak terveim. A 2008-as szezont az autó megismerésének, tanulásnak szántam. Szándékosan nem akartam sem magam, sem az autó elé elérhetetlen célokat tűzni. Reméltem ennek ellenére, hogy őszre a szívó konfiguráció, és én is valahol a 10-es idő alját elérjük. Na kimentünk Tökölre a verseny előtti délután (kösz futam.hu). Próbarajt, gyorsítások, váltó szórja az olajt csúnyán. Mi lesz itt holnap? Verseny ugrott? A Pisti ismét kitett magáért, éjszaka szétszedte a váltót, és kicserélte a bűnös O gyűrűt. Szombaton reggel már minden kész volt. Az autó ment, de nem úgy, mint kellene. 11,5 idő, és az elején nagyon nem megy. Először mentem az autóval egyedül, a szám körbeért a fejemen. A Pisti gondterhelten nézegette a motort, nem ezt várta. Jöttek sorra a versenyek, minden hétvégére jutott júniusban. Megannyi agyalás és hangolgatás következett. Jött Szlovákia, Kiskunlacháza, Fertőszentmiklós, Szentkirályszabadja. A látványos javulás elmaradt. Azt autót megtanultam kezelni, a Pisti idejéhez képest már csak századokkal voltam elmaradva. |
Mint bármi más, ez sem ment csettintésre. A komputer felprogramozása nem volt zökkenőmentes. Valamiért mindig letiltott, csak tizedmásodpercekre indult be. A vas nem fogadta be a processzort. A gyújtáserősítő szórta a tüskéket rendesen, ezért folyamatosan kilépett a határértékekből. Maradt a manuális indítás, persze a biztonsági pontokkal mint padlógáz, benzinnyomás érzékelő, és had szóljon! 200 ló shot hozott 1 egész másodpercet. Az autó visszanyerte régi énjét, és szórta a kilences időket. A happy and viszont elmaradt, jött Kiskunlacháza, és a cél előtt 100 méterrel szétszaladtak a lovak, egy szelep megszorult és rendet tett. A célba 9,7 alatt 200km/órával így is sikerült begurulni (ehhez az időhöz min 238 km/ó sebesség dukál). A szezon végére az összesítés: 78 futam, 14 kupa, sok-sok kellemes perc, és egy kuka motor. Ez volt az első saját teljes évem a Novával, megtanultuk tisztelni és szeretni egymást. Több jó hangulatú versenyen voltunk, családdal, barátokkal. Sajnos a közismert szervezők közti ellentét kereszttűzébe kerültünk több alkalommal. Ami volt elmúlt.
Itt is szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített, különösen Feleségemnek, Lányomnak, Fiamnak, Szentesi Pistinek, Enikőnek és a közeli barátoknak!
|
Kisebb problémákat leszámítva a normál lekészítést kellett csak elvégezni, olajcserék, szelephézag állítás, csavarok után húzása. A lóerőket is lassan, rengeteg agyalással sikerült megtalálnia a Pistinek. Alapvetően a karbi volt a bűnös, könnyű, hirtelen felpörgő autóra volt hangolva, kisebb fordulaton nem szívta meg a motor rendesen, pedig volt elég vákuum. Rendeltünk a karbiba egyedi alkatrészeket, és a javulás nem maradt el. 1 másodpercet hozott az ügynek. Egy komolyabb hiba jött elő egyik szentmiklósi döntőben, nem váltott fel kettesbe a váltó. Az idő 12.1 lett egyesben, és ez pont elég lett az ellenfél legyőzésére. Az autó beállt a stabil 10,5 köré, és ezzel maximálisan elégedettek voltunk. Szívóban ez szép teljesítmény, kb 850 lóerő. Eljött a továbblépés ideje: NITRO. Az autóhoz korábban beszerzett nitroszet hengerenkénti injektoros dupla rendszer, komputerrel, 8 fúvókával, kb 600 lóerőig húzható. |