Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

Egy új kezdet az autónak, nekem a vég?

Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :))))

www.chevyracing.hu 

Email: petiv8@bigfoot.com

Skype: petiv8

 

Évek óta rendszeres látogatója voltam gyorsulási versenyeknek, többnyire nézőként, de ha alkalmas autóm volt neveztem is szívesen, egyszer még beesett Falco után 5 másodperccel második is lennem.

2007 nyarán kezdtem mélyebb vizekre evezni, elhatároztam, nekem kell egy autó, ami 11 körül megy.
Kihez is fordulhattam volna, mint Szentesi mesterhez, faragjunk már egy autót a kis pickupból. Tervek készültek motorra, futóműre, de rövidesen kiderült, a színe maradhat, a többi mehet a levesbe.

Ekkor már napi kapcsolatban voltam a Nova gazdájával. Az eladásról szó sem volt, Ő is építette már az új motort .

Aztán egy nap felhívott, mondta, üljek le, eladja nekem a NOVÁ-t, biztosan megegyezünk.  Így lett.

Az autó mestere természetesen továbbra is az SS MOTORS.
Nemcsak az autónak, nekem is nagy szükségem volt, és lesz egy nagymesterre, neve: Szentesi István

 

Egyszer csak kitavaszodott, motor összerakva, váltó korábbi hirtelen motorbeállásból megsérült, így azt is miszlikre szedve,   újra kellett építeni. Konverter szintén szétszedésre ítéltetett.

Lassan indításra készen.

 

Május végére sok-sok órányi munka gyümölcseként minden összeállt, minden működik, irány a pálya.

 

A technika nem volt számomra teljesen ismeretlen, kb a tizedét simán megértettem a részleteknek is.

Sebaj tél jön, van idő, tervek megvannak, lehet építeni. Gondoltam én !

Például a megfelelő vezérműtengely kiválasztása sok-sok számításba és órába kerül, és ez csak egy a párezer alkatrészből.

Szinte mindenhez hozzá kellett nyúlni, motor, váltó, konverter, futómű.

Motor:

Ez egy 454-es 0,06-os túlméretű Chevy bigblock, kb 7800ccm. Nagy sürítésű dugattyúk, H-beam hajtókarok, teflonozott csapágyak, hézagnélküli dugattyúgyűrűk. A hengerfej a legnagyobb GM, 2,30/1,88 rozsdamentes szelepekkel, 350 fölé portolva jócskán. A vezérlés mechanikus görgős, a himbasort külön merevítő tartja össze, hogy  kőkemény rugókat lehessen alkalmazni, így 7000 felett is vígan forgatható a V8.
A hengerfej tuningolását és a gépmunkákat a TubolyTech műhely készítette a lehető legjobb minőségben.

A megfelelő mennyiségű üzemanyagról egy 1250-es Holley Dominátor gondoskodik.

Gyújtást MSD rendszer látja el, 7AL3 gyújtáserősítő megannyi kiegészítővel.

Vízpumpa elektromos, olajpumpa Milodon high flow.

Váltó:
Konverter egy 2500 lóerőig használható, szerelhető 12 lamellás, kb 4000 + lockup.

A kétsebességes Poverglide váltó is a lehető legerősebb, a háza is háromszor vastagabb a gyárinál. Természetesen váltózáras.

továbbSzövegdoboz: Szép, de esélytelen vasaim
Szövegdoboz: BBC erőmű
Szövegdoboz: Üdv a fedélzeten
www.chevyracing.huwww.chevyracing.hu