Egy magyar doorslammer drag |
1969 Chevy Nova SS Dragster |
Egy új kezdet az autónak, nekem a vég? |
Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :)))) |
Évek óta rendszeres látogatója voltam gyorsulási versenyeknek, többnyire nézőként, de ha alkalmas autóm volt neveztem is szívesen, egyszer még beesett Falco után 5 másodperccel második is lennem. 2007 nyarán kezdtem mélyebb vizekre evezni, elhatároztam, nekem kell egy autó, ami 11 körül megy. Ekkor már napi kapcsolatban voltam a Nova gazdájával. Az eladásról szó sem volt, Ő is építette már az új motort . Aztán egy nap felhívott, mondta, üljek le, eladja nekem a NOVÁ-t, biztosan megegyezünk. Így lett. Az autó mestere természetesen továbbra is az SS MOTORS.
|
Egyszer csak kitavaszodott, motor összerakva, váltó korábbi hirtelen motorbeállásból megsérült, így azt is miszlikre szedve, újra kellett építeni. Konverter szintén szétszedésre ítéltetett. Lassan indításra készen.
Május végére sok-sok órányi munka gyümölcseként minden összeállt, minden működik, irány a pálya.
|
A technika nem volt számomra teljesen ismeretlen, kb a tizedét simán megértettem a részleteknek is. Sebaj tél jön, van idő, tervek megvannak, lehet építeni. Gondoltam én ! Például a megfelelő vezérműtengely kiválasztása sok-sok számításba és órába kerül, és ez csak egy a párezer alkatrészből. Szinte mindenhez hozzá kellett nyúlni, motor, váltó, konverter, futómű. Motor: Ez egy 454-es 0,06-os túlméretű Chevy bigblock, kb 7800ccm. Nagy sürítésű dugattyúk, H-beam hajtókarok, teflonozott csapágyak, hézagnélküli dugattyúgyűrűk. A hengerfej a legnagyobb GM, 2,30/1,88 rozsdamentes szelepekkel, 350 fölé portolva jócskán. A vezérlés mechanikus görgős, a himbasort külön merevítő tartja össze, hogy kőkemény rugókat lehessen alkalmazni, így 7000 felett is vígan forgatható a V8. A megfelelő mennyiségű üzemanyagról egy 1250-es Holley Dominátor gondoskodik. Gyújtást MSD rendszer látja el, 7AL3 gyújtáserősítő megannyi kiegészítővel. Vízpumpa elektromos, olajpumpa Milodon high flow. Váltó: A kétsebességes Poverglide váltó is a lehető legerősebb, a háza is háromszor vastagabb a gyárinál. Természetesen váltózáras. |