Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :))))

www.chevyracing.hu 

Email: petiv8@bigfoot.com

Skype: petiv8

 

Az autó születése 1969-re datálható, annó SS felszereltséggel. Ki tudja meddig róhatta az utakat az eredeti a formában. Valamikor a kilencvenes évek végén az akkori tulaj dragsterré építette.
A részleteket nem, csak a végeredmény ismerve az alábbi gyökeres változásokon ment át:
- karosszéria: az eredeti fenéklemezeket, tűzfalat eltávolították, és egy bukóketrecet építettek az alvázra, erre került fel a kasztni, a kivágott részeket alulemezekkel pótolták. Első doblemezek, homlokfal eltávolítva, üvegszálas sárvédők, motortérfedél, homlokfal, mindez egy egységként levehető, üvegek lexanra ( különleges plexi ) cserélve. Csomagtértető szintén üvegszálas, rajta alu leszorítóelem.

- beltér: minden ami volt már nincs. Alu műszerfal és egyéb borítás, kirkley dragülések, 6 pontos övek, sok kapcsoló stb

- alváz, futómű: az eredeti alvázkeret megmaradt, első futúmű egy C4-es Corvette futóműhöz hasonlót kapott, rugóstaggal, drag futóművel, fogasléces kormányművel Hátsó híd egy strange átalakítás, un laderbarral.

Motor:
Alapjaiban egy IV. generációs Chevrolet Bigblock. A 454-es motorra kerültek a BDS alu hengerfejek, és egy 8/71-es kompresszor 2 db 750-es Holley karbi.
A motorhoz tartozó kiegészítők—hűtők, gyújtás, vízpumpa, benzinpumpa a konfighoz alakítva.

Teljesítmény kérdőjel marad mindörökre.

 

Váltó:
2 sebességes powerglide dragváltó. Váltófékkel. Extrém erős kivitelben, amire ráküldhető gondnélkül akár 2000 lóerő is.

Fékek:

Aerospace 2/4 dugattyús tárcsafékek.

 

Kerekek:

Elől: 4*15 –ös hátul 14*15-ös dragfelnik

Az autót egy gyorsulásért elhivatott közismert barátunk (dragracing.hu)2005-ben vásárolta meg az USÁban , és hozatta haza.

A hazaérkezést követően rögtön csatasorba állították a vasat.
Az autó ment, de nem hozta a várt időket.

Kint 10,5-ös bracket  autó idehaza meg sem közelítette a 11-et.

Több probléma felvetődött, elsődlegesen a tapadás hiánya, a nagyvízen túli ragasztós pályákhoz épített futómű nem tudta letenni az amúgy is kifogásolt teljesítményt.

Sajna beigazolódni látszott az alap amerikai hanyagság, az összeszerelési minőség hagy kívánnivalót maga után.

A gyenge eredmények nem lelkesítették a tulajt, egy jó-rossz pillanatban megvált a NOVÁtól, az energiáját másik projektre koncentrálva.

 

A történetet innen kezdtem személyesen is megismerni.

Az új tulaj az SS MOTORS tudását és lelkesedését ismerve az autót Szentesi Istvánra bízta. Ettől az időtől összeforrott csapatként vették szárnyaik alá a vasat, és a befektetett energia meghozta lassan a gyümölcsét!

Az oldalon található képek és információkért ezer köszönet: www.vipergyorsulas.hu és www.ssmotors.hu oldal tulajdonosainak !

továbbSzövegdoboz: A szörny itthon
Szövegdoboz: Jampi nem?
Szövegdoboz: Legjobb pozíció
www.chevyracing.huwww.chevyracing.huwww.chevyracing.hu

Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

A történelmi múlt (foszlányokban)

8,67@257