Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

2010   8,67@257

Hol is kezdjem…………..

Talán ott, ahol tavaly abbamaradt.

Az autó végre ép, és működőképes! - első alkalommal itthon

A váltó már 2009-ben is többször megviccelt bennünket, most elsőként arra koncentrálunk, kap egy felújítást,pár tengely és persely is cserére szorul.

Motort nem bontjuk meg, semmi jel nem utal problémára, ellenőrzés után indítható.

Az autót fel kell gumizni teljesen, van pár apróbb javítgatnivaló, le kell ellenőriznem az utolsó csavart is.

Nitrorendszer marad ehhez a motorhoz az 1 bigshot, majd megpróbáljuk a maxra húzni.

Az új motorhoz lassan érkezik minden, dugattyúk, hajtókarok. Szeretném a szezon második felétől már hangolgatni, próbálgatni.

Valószínű, hogy egy spórolós év jön, nem akarok sírni, hogy vállság,

meg szponzor kevés, ez egy ilyen sport, nem csak nekem, másnak is,

ugyanaz a környezet. Ami kitelik a lehetőségeimből, csinálom, a

lehető legjobban, és örülök minden lehetőségnek.

Kiállítássokkal indul az é, Carstyling Show, Szlovák Autoexpo stb…

Aztán jön a tavasz, jóidő……..

V8 Cars Kupa, BIG DOGS ……

Lesz esemény bőven, alig várom.

Új design

Április 10, Tököl, kellemes tavaszi nap, egy jól felkészített autóval, friss váltóval, új gumikkal és nagy reményekkel  telve indultunk a versenyre.
Hamar kiderült, hogy az új gumik iszonyatosan betapadnak a betonon, gumimelegítéshez is segítség kellett.

Beállításokon nem kellett változtatnunk, minden maradt a jól kitapasztalt.

Pár bemelegítő futam, már érzem, mennyit lehet adni neki induláskor.

Hát akkor hajrá, tekerjük fel a progresszívet!

Kemény rajt, tiszta futam, 8,92s!

Az öröm nem kicsi, az első magyar kasztnis autó 8-as ideje!!!

Éreztük, nem ez a vége, de hol van még a szezon vége, ne lőjük el az összes puskaporunkat!

 

A mérföldkő:

Az első magyar verseny, ahol rajthoz áll közel 10 dragster, mindenki lelkes, örülünk egymás sikerének. Elindult az, amire sok-sok éve mindenki várt, verseny a javából.
Erdős Csabiék is debütálnak a Morrissal, majd futnak egy 7,5-öt a csőrössel.

Remegett a föld Fertőszentmiklóson!

A Nova tette a dolgát, maga mögé utasított erősebb és könnyebb autókat, és a verseny végére is tökéletesen működött!

Teszteltük az új dupla nitró rendszert, rossz tapadás ellenére is 9,2s és 250 feletti a célsebesség.

8,92 belülről:

A nyár nem nagyon kedvezett a versenyzésnek, vagy esett, vagy kibírhatatlan meleg volt, nem is törekedtünk újabb fejlesztések kipróbálására, örültünk, ha mehettünk!

Az első igazi megmérettetés: Kunmadarason, Chevy Nova 8.2 L vs. Morris Minor 9,7 L

Vártuk az őszt, amikor ismét ideális az időjárás a versenyzéshez. Közben a nitró rendszer finomítása, és fejlesztése volt napirenden. Szerettünk volna még kicsikarni pár lóerőt  a vasból. Tudtuk, az ellenfelek is reszelnek, erőt gyűjtenek.

Lacház, szeptember 11. Zuhogó esőben mentünk, mindenhol esett, a pályán már nem. Semmi esélyt nem adtunk a napnak.

Lengyelek már mentek párat összkerekes autóikkal, mikor első teszt futamra begurultam azonnal mellém állt a Corvette. Nitro nélkül majdnem félpályánál ért utol. Jöttek a komolyabb futamok, persze közben leállt a benzinpumpa, csapágy beállt. Kicsit felújítottuk, és már kapkodták is a fejüket a lengyelek. Hamar átléptem őket, 8,67. A more powert csak a döntőben akartam kijátszani, de eleredt az eső. Gyönyörű teljesítmény az autótól, másfél szezon volt már a motorban, több mint száz nitrós futammal.

Pár verseny még hátravolt, Tököl—ahol egy biztosíték miatt kiestem, esős Rábaring. Évadzáró Kiskunlacháza, ha lehet, mindent odatolunk. Nem sikerült, nagyon fáradt már a technika, először a vízpumpa állt meg, majd egy ütős rajt után 300 méternél elment az olajnyomás, csapágyak nyugovóra tértek. Döntők elmaradtak, időeredmények alapján 7 dragsterből 2. lettem. Osztrákok kezdenek belejönni, a methanol befecskendezéses kompresszoros Camaróból kiszorítottak egy 8,3-at.

Egy éjszakai csapágyazás után az évzáró fertőszentmiklósi versenyen már ismét ment az autó, szépen, kényelmesen, öregesen, fáradtan, de megmutatta magát, ismét győzött.

A 2010-es év meghozta azt, amit remélni sem mertem, stabil, gyors, megbízható autót.

Nem volt egy felhőtlen szezon, akadtak technikai és emberi malőrök, de soha rosszabbat!

Téli álom, és egy teljes generál vár az autóra. Az új motor már félkész, lebeg a bűvös szám a szemünk előtt a jövőre nézve, reméljük nem lehetetlen.

Soha nem jutottam volna idáig, ha nincs segítségemre az OLIVÉR OPTIKA Kft, és a TUBOLYTECH műhely!

Köszönet mindenkinek, jó dolog a leggyorsabbnak lenni !!!