A technika

Egyedi alvázra építették át 2000 környékén az USÁ-ban, hátul ladder bar, elöl valami c4 futómű kutyulmány. Kapott egy bukókeretet és egy bukóketrecet. Az orrmaszk és a csomitető üvegszál, a többi eredeti lemez. A padlólemez alu.

2009-ben levágtuk a teljes elejét, és építettünk  egy valódi dragster futóművet gólyalábakkal, a komponenseket az ART MORRISONtól rendeltük, nem volt olcsó, de nagyon profi.

Nem volt egyszerű feladat  a levegőben összerakni, és beállítani mindent, a leglényegesebb a súlyátbillenés. Nyugalmi helyzetbe 50-50%-os eloszlás, induláskor az első futóműnek segíteni kell elbillenteni, és fenntartani az elejét, ezáltal kellő súlyt helyezni a hátsó tengelyre a megfelelő tapadás érdekében.

Jól dolgoztunk, 1,3s –os hatvan láb lett az eredmény, és kétkerékre állás.

Nem elhanyagolható a több tízkilónyi súlycsökkenés az első tengely elöl.

Hátul egy Dana híd, Strange átépítéssel, Aerospace  tárcsafékek-kel, segéd hűtéssel.

Kerekek 32*14*15.

Nekünk a HOOSIER egy típusa vált be legjobban, mint tapadás, mint sta-bilitás szempontjából.

Raknánk nagyobb gumit, de nem fér.

200 felett az egyenes futást segíti, álló helyzetben asztal-ként szolgál a leszorító.

Az ernyőre csak 250 felett lesz szükség, addig csak designelem.

MARKIV 454 blokk, olajrendszer módosítva, víztér kiöntve block fillerrrel, főtengely eredeti, hajtókarok EagleH-beam ARP csavarokkal, dugattyúk ROSS RACING hi dome, sürítés 13:1 körül. Hengerfej gyári vas, legnagyobb szelepekkel, portolva, extraerős szeleprugókkal.

Vezérlés mechanikus görgős, emelés 0,63 körüli.

Vízpumpa elektromos, olajpumpa Milodon HV, kicsit átalakítva, 90-100 psi közt dogozik.

Az olajteknő HAMBURGERS, többszörös visszacsapódás védelemmel, 8 quartos.

Gyújtás MSD, megbízható, egyszerű, gyertyák nekünk az NGK Racing vált be, nem volt vele soha gond.

Leömlők kerámia bevonatosak, egyediek.

Szívócsonk Weiand, egyenletesen osztja az anyagot mindenhova, minimális a szegényedés a távoli hengereknél.

A motor az első és hátsó lemezen támaszkodik az alvázra.

Holley Dominator 1250-es önti az üzemanyagot a rendszerbe. Rendkívül sok okosság kellett hozzá, hogy végre úgy működjön,ahogy szeretnénk. A kellő mennyiségről egy BG 400-as pumpa gondoskodik.

Nitro rendszer jelenleg egy NOS BIGSHOT plate, egy NOS progresszív vezérlő, rengeteg kiegészítő biztonsági eszköz. Lehet kicsit túl van lihegve, de inkább ne menjen, mint szétfújja a motort.7 dolognak kell együtt állnia, hogy működjön. Egy 10 lbs-es palack, és egy 140-es pumpa nyomja a rendszert. Számítások szerint 280 hp-t engedtünk rá eddig.

A  motorfordulat 7400 rpm-ben van maximálva, ehhez kb 850 Hp szívó teljesítmény párosul.

Bármilyen nagynak is tűnik ez a motor, dragterek közt ez szinte a legkisebb, de nem a legkönnyebb, sőt.

Minden alkatrész egyedileg összeválogatott, átalakított, szinte semmi sem jó úgy, ahogy a távoli Amerikában legyártották, ez persze igaz minden csapatra, nem is láthatjuk sehol a megbontott technikát.

Az autó 30% matéria, 60% okosság, a többit bátorsággal pótolom!

Néhány műszer, kapcsoló, időzítő, modulok, nyomógombok, amikről nem árt, ha tudjuk mikor mit kell mutatni, és hova kell állítani, még mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez egy egyszerű karbis autó, és ezzel a bolond is tud egyenesen menni

SPARCO tűzoltó rendszer, középkonzolról indítható, a motortérben 3, az utastéri elektromos rendszerekre 2 fuvóka tolja a port. Sose legyen rá szükség.

Két egyszerű pedál, az egyik egy Willwood fékrendszert nyom, a másikon a a karocska a gáz fennakadása esetén hasznos.

Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

8,67@257
Peter Kaldy

Névjegy létrehozása