Üdvözöllek a Nova Drag oldalon!

Előre is elnézést azoktól, akik itt messzemenő technikai részletekre, és számomra is nehezen tanulható technikai rejtelmekre kíváncsiak, ez itt nincs. Egyszerűen élmény és eseményszerűen, érthető műszaki leírásokkal próbálom  népszerűsíteni autómat és a sportot. Az oldal saját szülés, ezért a minimál design.

Mi is ez a vas, és mire jó ?

Ez egy célgép, kifejezetten gyorsulási versenyekre átépített autó.

Mi is a gyorsulási verseny? ( Drag Racing )

Ez a versenyzési ág már évtizedek óta nagy népszerűségnek örvend külföldön, elsősorban az USÁban, sikere töretlenül erősödik, miközben újabb és újabb országokat hódít meg világszerte. A gyorsulási verseny rendkívül látványos, izgalmas szórakozás, mind a néző, mind a versenyző számára. Sokak számára hobbi, de egyre több professzionális versenyző van, akik komoly pénzeket fektetnek be és vesznek ki ebből a sportból. A gyorsulási verseny kor független, vannak 8 és 80 éves versenyzők is, az autók teljesítménye pedig egészen a 6-7000 lóerős Top Fuel dragsterekig fokozható.
Drag racingnek azt nevezzük, amikor két autó, meghatározott távolságon belül, egy teljesen egyenes, kanyar nélküli pályán versenyez egymás ellen. Ez a távolság leggyakrabban 1320 feet (1/4-ed mérföld, vagyis 402méter), vagy 660 feet (1/8-ad mérföld, vagyis 201 méter).
A Drag racing lényege, hogy minél előbb érjük el a célvonalat. A versenyek indítását a speciális indítólámpa (karácsonyfa) kezeli. Az indítólámpa a közlekedési lámpához hasonlóan piros, sárga és zöld színű izzókat tartalmaz. Ahogy elhagyja az autó a startvonalat, elindít egy órát, ami a célbaérkezéskor áll meg. Ezt az időt nevezzük ET-nek (elapsed time). Ez határozza meg azt is, hogy ki nyert és ki veszített a versenyzőpárosból. A győztesek általában továbbjutnak a következő körben, de vannak más elven lebonyolított versenyek is. A két leggyakoribb Drag race forma angol megnevezése heads up és bracket racing, vagyis aki előbb beér, illetve az időre teljesített táv.

Mi az a versenyautó ? ( Dragster )

Ez egy alapjaiban hagyományos felépítésű autó—elől a motor –hátul a hajtás. A képlet ettől egyszerű is: minél erősebb motor, jól tapadó hátsó futómű, nagy gumikkal. A súly sem mellékes, így főként az első traktusban minden kiló számít, sárvédők, homlokfal, géptető üvegszálas. Persze a legfontosabb a biztonság, a vezető körül bukóketrec, az utastérben bukókeret véd. A legnagyobb károkozó mégis a tűz lehet, így elengedhetetlen a tűzoltórendszer és a kézi oltópalack. A versenyző védőruhája, sisakja, cipője is tűzálló anyagú kell legyen.
Ha ez mind megvan már csak egy pármillió apróság, és rajthoz lehet állni egy jó idő reményében.

A versenyautóvá összegyúrás és fejlesztés, versenyzés örömeivel kudarcaival  a bal oldali mezőkből részletesen ismerkedhetsz!

Köszönöm, hogy megtiszteltél !

V8drag

Kérlek írj a vendégkönyvembe és gyere vissza rendszeresen !

 

Elérhetőségünk: néha elérhetetlenek és utolérhetetlenek vagyunk :))))

www.chevyracing.hu 

Email: petiv8@bigfoot.com

Skype: petiv8

 

freestat.hu
tovább

Az autó kiváló reklámfelület, hisz többtízezer ember látja, fotózza, minden autósportálon megjelenik rendszeresen a NOVA.

Elérhetőségeinken várjuk a további támogatók megkeresését!
Várunk minden ötletet !
Köszönöm, hogy időt szánsz ránk!

AuctionSniper.com - eBay software to help you win more items.
eBay software to help you win more items.
2011-es szezonra
még van szabad reklámfelületünk!!!A TEAM :

Egy magyar doorslammer drag

1969 Chevy Nova SS Dragster

8,67@257
Peter Kaldy

Névjegy létrehozása